RosarioJeremiah

ピノキオ√964のRosarioJeremiahのレビュー・感想・評価

ピノキオ√964(1991年製作の映画)
4.5
私が初めてShozin Fukuiの水に浸かったときは、ほぼ溺れていました。 縁あわせの事件(映画の2人の悲劇的な主人公の間の恋愛物語のための基礎)から始まるところが、すぐに暴力的で破壊的で嘔吐物で満たされた復讐の物語(どうやら、日本のニッチなアンダーグラウンド映画について話すときによく使う表現です)に渦巻くのです。 964ピノキオは非常にストレスがかかる映画です。 Fukuiはこの物語を一切の気にしないで指揮し、ほとんどのシーンをフルボアで攻めます。 画像歪曲超広角クローズアップ、眼球の膨らみ、唾液がたっぷりのラインデリバリー、汚れや汚物、汗がほとんどすべての表面に覆われています。 うーん。 それが映画の初めのゆったりした方です。 その方が素敵なところです! ただでさえ食料品を買いに行くことがストレスフルなハイエナジーの仕事になります。

2つ目の半分が始まる頃にはもう疲れ果てていますが、Fukuiはほんの始めです。

この時点で、物語の理解性と構造化されたストーリーテリングのレバーは下に引かれ、腹の痛みの強さのノブは大きく回されます。 これは激しいシークエンスによってマークされた激しい転換です-964のスクランシーフェイスの主人公がスライムで満たされた変身シーン。 そして次の…私はよくわかりませんが、30分ほどはほとんど、964(Haji Suzuki )が東京を猛ダッシュし、暴力的なwtfに満たされた結末(Tsukamotoの最初のTetsuo映画の結末と似たスタイル)に向かっています。 そして、それは全て、Fukuiのゲリラフィルムメイキングに巻き込まれた貧しい日本人の愕然とした驚きと信じられないことです。 ここでは、絶対に驚くべき芸術的狂気の効果が発揮されています(今後、監督の他の作品でも繰り返されるもの)、そして、2次手で見ても、私はこれを見ることができて大変喜びました。

サイドノート:964の痛みを伴う表情がSuzukiの顔に永久に刻まれていることはありません。 特に、映画全体を痛みを伴った状態で過ごした後ではないでしょう。 まるで、横になった糞を押し出し、押し出し、押し出しようとしているかのように。

とにかく、フリークアウトポルノが濡れるのであれば、またはPossessionのその一つの嘔吐物地下鉄のシーンに興奮するような奇妙な人間であれば、964のたたき殺されるとともに、頻繁に困惑する恋愛物語(そして、論理的に拡張すると、Fukuiの大部分のフィルモグラフィー)は、あなたにとって完璧な薬になるでしょう。


My first dip into Shozin Fukui waters nearly drowned me. What starts as a distressful juxtaposition of serendipitous events (the bedrock for a sort of “love story” between the film’s two tragic leads), quickly spirals into an abusive, destructive, vomit-filled revenge story (descriptors it seems I can’t help but use often when it comes to niche underground Japanese cinema). 964 Pinocchio is effing stressful, man. Fukui directs this thing with zero fucks to give and goes at nearly every scene full bore. Image-warping ultra-wide angle close-ups, bulging eyeballs, spit-filled line deliveries, muck and grime and sweat coating almost every surface….ugh. And that’s just the quieter, slower, first half of the film! Even grocery shopping becomes a distressful high-energy affair.

By the time the second half kicks off you’re already exhausted; but Fukui is only just getting started.

At this point the levers on narrative coherence and structured storytelling are pulled down, and the knobs on guttural intensity turned way up. It’s a violent transition that’s demarked by an intense sequence featuring the slime-filled metamorphosis of 964’s scrunchy-faced lead. And for the next…I dunno, thirty minutes or so, it’s mostly just 964 (Haji Suzuki) on a mad dash rampage through Tokyo towards a violent wtf-filled conclusion (not too dissimilar in style than the conclusion found in Tsukamoto’s first Tetsuo film), and all of it, to the wild shock and disbelief of poor Japanese citizens caught in the whirlwind of Fukui’s guerrilla filmmaking. An absolutely inspiring effect of artistic insanity is on display here (something I’ll come to see repeated in the director’s other works), and I’m beyond overjoyed to have witnessed it — even if second hand.

Side note: There’s no way 964’s painful expression isn’t permanently etched into Suzuki’s face; especially not after spending the entire film in sheer agony, as if trying to dislodge, push out, and pinch off a sideways turd.

Anyway, If freak-out porn gets you wet, or you’re the kind of sick freak to get off on that one vomitty subway scene in Possession, then 964’s pummeling, and oftentimes bewildering love story (and by extension of logic, most of Fukui’s filmography), will likely be the perfect kind of medicine for you…

…変人
RosarioJeremiah

RosarioJeremiah

RosarioJeremiahさんの鑑賞した映画